דפי נחיתה הם אחד האמצעים החשובים ביותר להשיג בולטות ברשת. היום, כאשר לכל עסק כמעט ישנו אתר אינטרנט, וכאשר התחרות בין אתרי האינטרנט רבה, לדף הנחיתה יש חשיבות רבה להנעת גולש לפעולה ויצירת קשר ארוך טווח. בעבר אתרי אינטרנט היו קצרים והתמקדו בשירותים או במוצרים שהעסק מציע. היום, בעקבות דרישות גוגל לתוכן מעמיק יותר, האתרים כוללים מידע רב מעבר- לדבר ישנו יתרון בקידום האתר. לכן, בניית דפי נחיתה אינה באה במקום בניית אתר אינטרנט אלא בנוסף לו. דף הנחיתה עונה על רצון הגולש למידע ממוקד ביותר ונוח לקריאה ועל הצורך שלכם ליצור אצלו סקרנות ופעולה בסופו של דבר.
בניית דפי נחיתה- לבד או לתת למומחים?
כרטיסי ביקור אתם מעצבים לבד? על הלוגו החלטתם בעצמכם? שלט חוצות של העסק הוא עבודה אישית שלכם? סביר להניח שלא (אלא אם אתם מעצבים גרפיים או פרסומאים בעצמכם…). כך הדבר גם לגבי בניית דפי נחיתה. אמנם ישנם אתרים שנותנים לכם תבנית ואפשרויות בחירה כמו מגוון צבעים, פונטים, תמונות ועוד. דווקא אפשרויות הבחירה הרבות הן מבלבלות. מומחים בתחום הדיגיטל וקידום אתרים בגוגל ידעו לעשות את הקישור בין המוצרים שמציע העסק לבין צבע הרקע או האותיות, סוג הפונט, המיקום המתאים ביותר לטקסט כתוב או לתמונה. לכל אלה יש משמעות רבה בעיני הגולש והם יקבעו בוודאות האם יעבור מן הדף לאחר מספר שניות או יישאר עוד ויקדיש זמן נוסף. לכן- תנו למומחים לעשות את העבודה.
בכל זאת- למה לשים לב בדף נחיתה
בניית דפי נחיתה כוללת כתיבת טקסט ממוקד, מסקרן, מעניין שמעביר במספר מילים את המסר המרכזי לגולש ומספיק בכדי להניע אותו לפעולה. הפעולה יכולה להיות השארת פרטים בתיבת הצור קשר, הירשמות לאירוע, מתן אישור עבורכם לשלוח לו מידע באופן שוטף או אפילו רכישת מוצר- את המטרה אתם קובעים והדף נבנה בהתאם. עיצוב הדף צריך להיות מסקרן ואטרקטיבי אך עם זאת נעים לעין ולא צועק מדי. חשוב לצרף תמונות המחזקות אף הן את המסר ומעבירות חוויה חיובית, סרטונים איכותיים ונעימים לצפייה. כל דבר צריך להיות במינון המתאים כדי שהדף לא יהפוך לכבד מדי ועמוס. חשוב לזכור כי גולש מגיע לדף הנחיתה מתוך עניין כלשהו. לא כל גולש יקליק על באנר או על מודעה אלא רק גולש בעל עניין, גם אם נמוך. דף הנחיתה צריך להעצים אצל הגולש את העניין הקטן ולעיתים אפילו הרגעי ולהפוך אותו לממוקד וממושך.